Cand trebuie schimbat uleiul in cutia de viteze?
Pe măsură ce acumulezi mai mulți kilometri în vehicul, cutia de viteze automată lucrează foarte mult sub căldura din călătoriile tale zilnice. Uleiul cutiei de viteze poate fi contaminat cu bucățile uzate ale angrenajelor interne. Dacă aceste impurități nu sunt evacuate, acestea vor reduce durata de viață a cutiei de viteze.
Pentru a preveni acest lucru, ar trebui să schimbați filtrul cutiei de viteze în mod regulat, deoarece acesta este salvatorul dvs. care vă va feri de problemele scumpe ale cutiei de viteze.
Filtrul îndepărtează impuritățile care plutesc în jurul uleiului, în timp ce uleiul nu acționează numai ca lubrifiant, ci și ca lichid de răcire.
Pentru cutiile de viteze automate majoritatea producatoriilor recomanda intervalul de service intre 60.000 si 100.000 km. in functie de tipul si modelul cutiei de viteze sau la maxim 24 luni.
Pentru cutiile manuale majoritatea producatoriilor recomanda intervalul de service intre 30.000 si 60.000 km. in functie de tipul si modelul cutiei de viteze sau la maxim 24 luni.
Se poate strica cutia de viteze dupa schimbul uleiului?
Atata timp cat toti producatorii cutiilor de viteze recomanda inlocuirea uleiul la o anumita perioada sau al unui numar de km schimbul uleiului in cutia de viteze nu poate sa dauneze cu nimic in functionarea acesteia. Schimbul uleiul pentru orice model de cutie este obligatoriu pentru ca aceasta sa funtioneze corect. Exista diverse teorii eronate in mediul online cum ca exista ulei de cutie "lifetime" (omenirea inca nu a creat ceva care sa dureze o vesnicie) sau ca schimbul de ulei pentru cutiile automate nu face decat sa le defecteze, teorii ce contrazic indicatiile producatoriilor si specialistilor in domeniu.
Toate problemele survenite la o cutie automata imediat dupa schimbul de ulei sunt datorate strict din cauze de factura umana prin nerespecatarea procedurilor specifice pentru inlocuirea uleiului. Cele mai frecvente sunt introducerea incorecta a tipul de ulei necesar, cantitatea incorecta de ulei, schimbul fara aparatura ATF specializata in acest sens. Din aceste considerenta schimbul de ulei pentru cutiile de viteze trebuie facut in service-uri specializate.
Se poate schimba uleiul si din convertizorul cutiei de viteze automate?
Da, singura metoda prin care se poate inlocui uleiui uzat din toate componentele cutiei de viteze automate ( convertizor, conducte, radiatoare, carcasa cutie citeze) fara demontarea acesteia este prin intermediul unui aparat ATF de ultima generatie pe care colegii nostri din service-ul RevizieCutie.ro il conecteaza la cutia de viteze, astfel se realizeaza atat schimbul total al uleiul uzat cat si spalarea cutiei de viteze.
Probleme ale convertizorului de cuplu
Convertoarele de cuplu pot fi găsite în aproape toate mașinile de transmisie automată mai vechi și, de asemenea, într-o mulțime de mașini moderne. Acesta este probabil și unul dintre motivele pentru care ați auzit despre atât de multe probleme legate de convertoare de cuplu.
În acest articol, veți găsi probabil toate informațiile de care aveți nevoie despre convertizorul de cuplu. Veți găsi informații despre modul în care funcționează, simptomele și cauzele cele mai frecvente și modul de testare a convertizorului de cuplu. Dacă nu vă găsiți întrebarea, faceți doar un comentariu în partea de jos a articolului.
Simptomele convertizorului de cuplu:
Există mai multe simptome ciudate care pot apărea atunci când este vorba de un convertizorul de cuplu defect. Iată o listă cu cele mai frecvente și mai vizibile simptome pe care le puteți avea în mașina dvs.
1. Alunecare de transmisie
Un simptom foarte frecvent când vine vorba de un convertizor de cuplu defect este că transmisia alunecă atunci când accelerezi. Puteți simți acest lucru atunci când motorul revine mult pe tracțiunea de viteze, în timp ce mașina nu accelerează față de RPM din motor. Daca alunecarea este mica trebuie să ai un pic simt al masini dezvoltat pentru a recunoaște alunecările.
2. Relanti instabil
Relanti instabil este un alt simptom comun. Dacă simțiți că relantiul dvs. este cam săritor și uneori prea scăzut și alteori prea mare, poate fi o problemă cu convertizorul de cuplu. Dacă convertizorul de cuplu este defect, puteți obține o mulțime de presiuni diferite în interiorul acestuia, ceea ce va provoca relanti instabil.
3. Accelerare aspră
Accelerația aspră este, de asemenea, un simptom cunoscut atunci când vine vorba de convertoare de cuplu defecte. Acest lucru poate fi cauzat atât de vârfuri diferite de presiune în convertizorul de cuplu, fie de faptul că alunecă așa cum s-a discutat anterior. Dacă simțiți că aveți o accelerație aspră, verificați contorul rpm pentru a vedea dacă sare un pic pe accelerație. Dacă acesta este cazul, este probabil un convertizor de cuplu defect.
4. Mașina nu se va mișca în tracțiune sau înapoi
În cazul în care mașina dvs. nu se mișcă deloc în tracțiune sau în trecere înapoi, este posibil să existe un convertizor de cuplu complet defect. Cu toate acestea, o mașină care nu se mișcă în viteză poate fi cauzată de o mulțime de lucruri diferite și ar trebui să fie diagnosticată corect înainte de a o înlocui.
5. Supraîncălzirea transmisiei
Când convertizorul de cuplu alunecă în timp ce conduci, poate provoca o încălzire inutilă a fluidului de transmisie, care poate chiar să se încălzească pana la punctul de fierbere. Un convertizor de cuplu ce aluneca va uzura transmisia foarte rapid. În unele cazuri, aveți senzori de temperatură care vor aprinde intermitentul luminii unității de control a transmisiei pe tabloul de bord, ceea ce este un indicator care alunecă convertizorul de cuplu.
6. Zgomote de la transmisie
Ascultați atât pe ralanti cât și în timp ce accelerați dacă puteți simți sau auzi zgomote ciudate din convertizorul de cuplu. Ascultați în mijlocul mașinii sub pârtie, dacă puteți auzi clonuri sau alte zgomote ciudate. Dacă auziți zgomote, ridicați mașina și vedeți dacă ar putea exista și alte lucruri care provoacă zgomotele înainte de a înlocui convertizorul de cuplu de transmisie.
Care este funcția convertizorului de cuplu?
Convertizor de cuplu Convertizorul de cuplu este unitatea care transferă forța de la motor la angrenajele de transmisie într-un mod lin. Pe scurt, convertizorul de cuplu este umplut cu fluid de transmisie și are un „ventilator” sau o unitate ca o turbină în interiorul acestuia. Cu cât rotirea este mai mare, cu atât va crește presiunea mai mare în interiorul unității și cu atât mai multă forță din motor va fi transferată la transmisie. De exemplu, dacă vă luați doi fani unul împotriva celuilalt și porniți unul dintre fani, celălalt fan va începe să se rotească, dar nu direct cu viteza pe care o are celălalt fan. Acesta este exact modul în care funcționează un convertizor de cuplu.
După cum probabil vă dați seama, din această cauză veți obține un transfer de putere foarte lin între motor și roți. Cu toate acestea, există și unele aspecte negative în acest sens. Datorită conexiunii directe între motor și transmisie, pierdeți puteri din motor și motorul va deveni mai puțin eficient.
Acesta este adesea motivul pentru care transmisiile mai vechi au un consum mai mare de combustibil decât o mașină cu cutie de viteze manuală. Pentru a preveni această problemă, transmisiile automate mai noi utilizează o cutie de viteze manuală tradițională cu un ambreiaj umed sau uscat și permit un robot care controlează schimbările de viteze și ambreiajul pentru tine. Acestea se numesc transmisii DSG și sunt mult mai eficiente decât transmisiile automate tradiționale.